Día número tres - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu Día número tres - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu

Día número tres

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 November 2013 | Spanje, Valencia

Chicos y chicas,

Even een nieuw bericht vanuit mijn spaanse kamertje :)
De eerste twee lesdagen zitten erop. Gisteren kwam ik aan op de taalschool en werd ik gelijk ontvangen met een boel Spaans geklets waaruit ik kon opmaken dat ik boven mocht wachten voor mijn test. Boven ontmoette ik een deel van de andere studenten die er voor het eerst waren. Samen met een Chinees, een Oostenrijkse, een Italiaan en een andere Nederlander zat ik te wachten op de mondelinge test. Zo'n grote test was dat achteraf niet. Ik moest wat over mezelf vertellen, vertellen waarom ik Spaans kon verstaan en waarom ik het wilde leren. Maar echt soepel verliep het gesprek niet. De lerares praatte erg snel en als ik een woord niet in het Spaans wist en dan in het engels zei, deed ze net alsof ze dat niet hoorde en wachtte ze tot ik op het Spaanse woord kwam. Eerst dacht ik van, groetjes, reageer eens op mijn Engels! Maar na nog een dag les, merk ik wel dat je door alleen Spaans te spreken het meest en snelst leert.

Na de test en een uitleg over de school, konden de echte lessen beginnen. Ik zit in de klas met een Duits meisje, een Oostenrijkse vrouw, een Nederlandse jongen, een Belgisch meisje en een Italiaanse vrouw. Het eerste wat we leerden, is wat je kan vragen als je iets niet begrijpt. In het Spaans uiteraard, want we mogen geen Engels praten. Als iemand een Spaans woord niet kent, moeten we elkaar helpen door het woord te omschrijven in het Spaans. Best pittig dus, want in het Nederlands of in het Engels is het snel duidelijk en nu is het soms best handen en voetenwerk! Al levert dat ook wel weer grappige situaties op ;) MIjn lerares vroeg me gisteren welke apelido (achternaam) in Nederland veel voorkomt, en toen zei ik dat er 'muchos peoples' Jansen heten.

Na mijn eerste lesdag ben ik samen met mijn Belgische klasgenootje en studenten uit andere klassen, meegegaan op een stadstour, ook dit was in het Spaans. Valencia is echt een mooie stad! Maar na de stadstour waren mijn klasgenoot en ik wel aardig moe. Tijdens de lessen en tijdens de stadstour moest ik me best concentreren om te begrijpen wat werd verteld. Daarna heb ik dus een heerlijk ontspannen avondje in het appartement gehad, ook niet verkeerd.

Vandaag ging het Spaans praten en het verstaan al een stuk beter in de klas. De lessen zijn heel interactief dus dat is heel leerzaam! Na de les heb ik mijn huiswerk gemaakt in het zonnetje in het park (het was toen 26 graden!) en daarna ben ik met mijn Belgische en Duitse klasgenoten de stad verder gaan verkennen. Op de terugweg besloot ik te kijken hoe ik vanaf het centrum naar huis kon lopen. Ik ben 45 minuten onderweg geweest met in mijn ene hand mijn camera en in mijn andere hand een stadskaart, naast een student voel ik me dus ook echt toerist!

Morgenochtend ga ik lopend naar school, door de mooie parken waar ik vandaag ook was. Dat leek me wel lekker wakker worden en ik kan nu al blij worden van de gedachte dat ik mijn dag ga beginnen met een fijne zonnige wandeling. Morgen wordt het namelijk 28 graden :) Met mijn klasgenootjes heb ik afgesproken dat we snel een bezoekje aan 'la playa' gaan brengen! Lekker met de voetjes in het warme zand.

Buenas noches y besos!


  • 05 November 2013 - 23:56

    Alien:

    wat een bofkont ben jij toch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

20 November 2013

¿Por qué un día no tiene 25 horas?

13 November 2013

Spaanse gezelligheid

09 November 2013

Fijn Valencia

05 November 2013

Día número tres

03 November 2013

Een boel eerste indrukken
Sanne

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 6253

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 13 November 2022

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: