Fijn Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu Fijn Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu

Fijn Valencia

Blijf op de hoogte en volg Sanne

09 November 2013 | Spanje, Valencia

Buenas tardes,

De tijd gaat zo snel hier! Mijne eerste lesweek is al klaar en nu is het 'fin de semana'. Ik ben nu wel gewend aan het alleen Spaans spreken in de klas en heb het gevoel elke dag vooruit te gaan. Al gaat dat niet met gigantische sprongen hoor, het kost best wat handen en voetenwerk om mezelf duidelijk te maken af en toe. Bijvoorbeeld woensdag toen ik even wat eten ging halen. Ik had met mezelf afgesproken in winkels alleen Spaans te praten, dus ik bestelde in het Spaans. Dat ging allemaal prima, tot ik ineens een koffie bij mijn broodje en salade kreeg, dat had ik helemaal niet besteld en ik houd niet eens van koffie. Maar ik heb er heel stoer een nipje van genomen en het later weggegooid, haha.

Verder ben ik woensdag naar het strand geweest, dat was even fijn zeg! Het was heerlijk weer dus ik heb lekker in bikini in de zon gelegen met een boek. Ook vandaag en de andere dagen is het gemiddeld 25 graden. Het was zelfs even 30 graden. Mijn Spaanse lerares zegt dat dat echt niet normaal is voor deze tijd van het jaar, maar ik vind het prima!

Donderdag ben ik na school samen met Ilaria (mijn Zwitserse huisgenoot) Elise (mijn Belgische klasgenoot) en drie andere schoolgenootjes naar het Bioparc gegaan. Dat is een dierentuin zonder kooien, dus het voelde wel een klein beetje als safari ;) In de dierentuin vroeg ik me af wanneer het voedertijd was voor de olifanten, dus dat vroeg ik in het Spaans. Vervolgens werd er hard gelachen omdat ik had gezegd; wanneer kan ik de olifanten eten? Jaaa, grammaticaal gezien zitten mijn zinnen niet altijd goed in elkaar;) maar ik kan me wel verstaanbaar maken.

Na de dierentuin zijn we de stad in gegaan. Bij het eerste tentje hebben we iets gegeten, bij het tweede tentje hebben we een cocktail gedronken en bij de derde avond gegeten. Dat is best gebruikelijk hier, eerst wat hapjes en dan avondeten. Restaurants gaan ook pas om 9 uur 's avonds open.

Gisteren ben ik samen met mijn klasgenootjes Chiara en Elise uit eten geweest. Voor Spaanse begrippen hebben we heel weinig gegeten, maar voor ons was het genoeg. En heel lekker ook!

Toen ik gisteren thuis kwam, kwam mijn Japanse huisgenoot (Elena) me vragen of ik meeging naar een ander appartement in dit gebouw, om wat te drinken met andere studenten van de taalschool. Dat was een goede oefening voor mijn Spaans en ook nog eens erg gezellig :) Er waren een paar Japanners, een Duitser, een Oostenrijkse en twee andere Nederlanders. Met de Nederlanders had ik afgesproken geen Nederlands te praten, dat is ook niet zo leuk voor de mensen die ons niet verstaan. Ik heb dus een boel Spaans gepraat. Vooral met de Japanners. Daardoor heb ik ook het een en ander geleerd over de Japanse cultuur:
- Japanners vinden zichzelf verlegen. Daarom poseren ze niet als modellen op foto's. Als alternatief houden ze hun vingers als een 'V' langs hun hoofd en trekken ze een onschuldig gezicht.
- Als Japanse meisjes 20 worden, dragen ze op hun verjaardag een Kimono.
- Japanse muziek bevat een boel computergeluidjes, vrolijke deuntjes en de zangers hebben de baard nog niet in de keel.

Leuk om te weten toch?:) ik vind Japanners in ieder geval leuke mensen! Sowieso is het echt leuk om mensen van verschillende nationaliteiten te leren kennen, misschien is mijn vrije tijd wel net zo leerzaam als mijn tijd op school!

Tjuusjes (dat is Duits. Ik heb echt een talenknobbel)

  • 09 November 2013 - 19:47

    Angela En Anne:

    Hey San, wat een leuk verslag weer!
    We hebben om je verslag gelachen hoor!
    Met je lekkere koffie en het eten van een stukje olifant hahaha!
    Maar wat leuk dat je het zo snel oppakt en je goed vermaakt daar!
    Heel veel plezier nog!
    Liefs, An en An!

  • 09 November 2013 - 21:57

    Sanne Van Wilgenburg:

    Dank jullie wel lieve Annies!

  • 12 November 2013 - 12:49

    Saskia:

    Super leuk, veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

20 November 2013

¿Por qué un día no tiene 25 horas?

13 November 2013

Spaanse gezelligheid

09 November 2013

Fijn Valencia

05 November 2013

Día número tres

03 November 2013

Een boel eerste indrukken
Sanne

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 6254

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 13 November 2022

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: