¿Por qué un día no tiene 25 horas? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu ¿Por qué un día no tiene 25 horas? - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Sanne Wilgenburg - WaarBenJij.nu

¿Por qué un día no tiene 25 horas?

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2013 | Spanje, Valencia

Hola Holanda!

De afgelopen week is weer voorbij gevlogen en zaterdag ga ik weer weg uit Valencia. Gelukkig hoef ik het Spanje nog niet te verlaten en kan ik nog lekker genieten in Barcelona met mi madre! Ook daar heb ik zin in! Maar om nog even niet op de zaken vooruit te lopen, (dat doen Spanjaarden ook nooit), nu zit ik nog lekker hier!

Vrijdag was het de laatste avond voor Ilaria en Barbara, dus daar hebben we nog even een fiesta van gemaakt. Eerst op zoek naar een gezellig tapas restaurantje. Omdat we met zijn twaalven waren, was dat nog best lastig. Maar toen we er een vonden hebben we erg lekker, muy barato (goedkoop) en typisch spaans gegeten! Daarna zijn we wat gaan drinken en dansjes gaan doen in een gezellige bar, genaamd Radiocity. Een beetje alternatief en een relaxt sfeertje, een beetje zoals ik 'de Mac' ervoer toen ik 15 was. Het was een heel gezellige en lange nacht!

Gisteravond ben ik naar 'intercambio' geweest. Dat is een soort bijeenkomst in een bar, waar Spanjaarden komen die Engels willen leren, en mensen van mijn taalschool (waaronder ik dus) om Spaans te leren. Vooraf had ik geen idee wat te verwachten en ik vond het ook best een poco spannend. Eenmaal aangekomen in de bar met de andere studenten, zaten er ongeveer 15 Spanjaarden op ons te wachten. We werden ingedeeld in groepjes en een voorstelrondje volgde. Ik zat in een groepje met een Japans meisje, twee Spaanse meisjes en een Spaanse jongen. Niet zo'n groot groepje dus, dat vond ik wel fijn. Want ik kan best een gesprek voeren en de taal verstaan, maar dan moet niet iedereen door elkaar gaan praten;)
De afspraak was dat we een kwartier Spaans zouden praten, dan een kwartier Engels en dat afwisselen in 2 uur tijd. Heel leerzaam maar niet heel makkelijk. Een van de Spaanse meisjes had een flink accent, ook in het Engels. Dan dacht ik ho eens we gaan nu Engels praten, maar dan was ze dat blijkbaar al aan het doen. In het begin voelde het een beetje als speeddaten omdat het best een vragenvuurtje was. Maar na een half uurtje was het gesprek goed op gang, het Spaans praten ging steeds beter en ik kreeg complimenten van de Spanjaarden omdat ik nog maar ruim twee lesweken heb gehad.
Gelukkig klikte het wel, anders waren die twee uur praten en dan ook nog in een andere taal, wel een beetje teveel van het goede. We hadden ook best veel gezamenlijke interesses en gespreksonderwerpen, zoals muziek, dans en reizen. De Spanjaarden hebben me ook wat namen van artiesten doorgegeven, omdat ik wat Spaanse muziek wil hebben om in Nederland ook in de Spaanse sfeer te blijven:) muy bien dus!

Vandaag heb ik na school wat gedronken op een terras met schoolgenootjes en ben ik samen met Elise naar salsa les op school gegaan. Ook vandaag was dat weer leuk, maar erg anders dan vorige week! Vorige week waren we maar met zijn drieën en vandaag met zijn zessen, waaronder zelfs een chico! Een even aantal dus we hebben in koppels gedanst. Dat was vooral heel grappig. Elise en ik wisten de pasjes best, maar het ritme was wel even een dingetje ;) Daarna deden we de merengue, daarbij moesten we steeds doormiddel van bepaalde passen, van partner wisselen. Dat ging een beetje zo; dans dans dans, lerares roept zoiets als dit: 'Chica afuera!' 'Pasalena!' 'Chico dentro!' dan doe je dat op je charmants en dans je verder met de volgende partner. Ik denk niet dat we echt eer hebben gedaan aan de merengue, maar leuk was het wel en daar gaat het om.

Verder zijn er afgelopen maandag vier nieuwe studenten in mijn klas gestart, waaronder drie Nederlanders. Wel gezellig maar ik probeer hier zo min mogelijk Nederlands te praten. Zij spreken alleen niet echt Spaans. In de klassen is dat dus ook best lastig, omdat wij een stuk verder zijn. Maandag vonden we de les veel te langzaam gaan, omdat veel herhaald moest worden, maar de lerares houdt er nu wel rekening mee dat wij ook op ons niveau door kunnen.
Volgende week is de toets voor het nieuwe niveau, maar dan ben ik helaas al naar huis. Daarom heb ik gevraagd of het ook mogelijk is het werkboek van het nieuwe niveau mee te nemen naar Nederland, en dat kon! Dus thuis kan ik ook nog oefenen en huiswerk maken, joepie ;)

Nu heb ik nog maar 2 volle dagen in Valencia te gaan, zaterdagochtend neem ik de trein naar Barcelona. Die dagen wil ik nog volop benutten dus waarschijnlijk ga ik nog even doei zeggen tegen het strand, misschien naar het ciudad de las ciencias en vrijdag in ieder geval uit eten en naar een bar met amigos! De dagen hier gaan zo snel, dat ik me afvraag waarom een dag geen 25 uur heeft. Dat zou ook veel handiger zijn, als iemand je dan vraagt hoeveel uur er in bijvoorbeeld 24 dagen zit, kan je veel sneller antwoord geven!

Hier Spaans leren heeft me tot nu toe wel gebracht wat ik er van had gehoopt; ik spreek Spaans, ik heb veel leuke mensen leren kennen uit verschillende landen, ik ben uit mijn vertrouwde wereldje gestapt, ik red me prima en ik ben beter geworden in kaart lezen!
Mam, in Barcelona wijs ik de weg!

Todo bien! Buenas noches! Besos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Valencia

Backpacken met StudyTravel

Recente Reisverslagen:

20 November 2013

¿Por qué un día no tiene 25 horas?

13 November 2013

Spaanse gezelligheid

09 November 2013

Fijn Valencia

05 November 2013

Día número tres

03 November 2013

Een boel eerste indrukken
Sanne

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2005
Totaal aantal bezoekers 6251

Voorgaande reizen:

13 November 2004 - 13 November 2022

Backpacken met StudyTravel

Landen bezocht: